Palautukset

Toivomme, että pidät tilaamistasi tuotteista, mutta Alaska Brands tarjoaa myös 30 päivän palautuksen ostohetkestä alkaen.

  • Palautuksen tekemiseksi täytä lomake tästä.
  • Pakkaa sitten tilauksesi ja vie paketti Matkahuollon pakettipisteeseen. Muista säilyttää palautuskuitti. Huomaathan että kaikki palautukset viedään Matkahuollon pakettipisteseen, ei Postin.
  • Varmista, että kaikki tuotteet palautetaan puhtaina, käyttämättöminä, pesemättöminä ja että niissä on kaikki laput ja alkuperäiset pakkaukset. Kengät on palautettava alkuperäisissä laatikoissaan. (Huomaa: suojaa laatikko toisella laatikolla tai muovipussilla, toimitustarroja ei saa kiinnittää suoraan kenkälaatikkoon).
  • Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, kuten alusvaatteita ja aluskerrastoja.
  • Jos palautat tuotteen johon on liittynyt kaupanpäällinen, palautathan myös kaupan päälle saamasi tuotteen. Muussa tapauksessa vähennämme kaupanpäällisen hinnan asiakkaalle tehdystä hyvityksestä.
  • Myöskään viallisia tuotteita ei voi palauttaa. Mitään viallisia tuotteita, jotka eivät ole alkuperäisessä kunnossa ja myyntikelpoisia, ei hyvitetä, vaan ne lähetetään takaisin sinulle.
  • Saat automaattisen sähköpostiviestin, kun olemme käsitelleet palautuksesi ja kirjanneet maksunpalautuksen tilauksellesi.Tämä kestää 1-3 viikkoa.
  • Valitettavasti emme voi tehdä vaihtoja vain pelkästään palautuksia. Eli jos haluat vaihtaa tuotteen esim. toiseen kokoon, palauta alkuperäinen tuote ja tee sitten uusi tilaus oikeasta koosta.
  • Jos palautat koko tilauksen on palautuksen hinta 6,90 €, joka vähennetään asiakkaalle tehdystä hyvityksestä palautuksen yhteydessä.
  • Rahtitoimituksena toimitetun tuotteen palauttaminen on 49,90 €, joka vähennetään asiakkaalle tehdystä hyvityksestä palautuksen yhteydessä.

 

Usein kysyttyä palautuksista:

Palautuksen käsittelyaika?
Käsittelemme kaikki palautukset saapumisjärjestyksessä, kuitenkin viimeistään 14 vrk:n kuluessa vastaanottamisesta varastolla. Koko palautusprosessiin menee noin 3 viikkoa.
Saat automaattisen sähköpostiviestin, kun olemme käsitelleet palautuksesi ja kirjanneet maksunpalautuksen tilauksellesi.

Maksaako palauttaminen?
Palautuksen lähettäminen ei maksa mitään kun käytät meidän sopimusnumeroamme. Palautuksen käsittelykulut ovat 6,90 € kun palautat koko tilauksen, joka vähennetään asiakkaalle tehdystä hyvityksestä palautuksen yhteydessä.

Mikä on käsittelykulu?
Palautuksista peritään käsittelykulu kattamaan edestakaisin postittamisesta, palautuksien käsittelystä ja uudelleenvarastoinnista johtuvia kustannuksia.
Maksu vastaa todellisia syntyneitä kustannuksia.

Mikä on palautustunnus?
Löydät palautusta varten tarvittavan palautusnumeron palautuslomakkeeltamme. Palautuksen lähettäminen ei maksa sinulle mitään kun käytät tätä sopimusnumeroa. Muista kirjoittaa se pakettiin tai mainita Matkahuollon edustajalle lähettäessäsi palautusta.

Voinko vaihtaa tilaamani tuotteen toiseen kokoon?
Valitettavasti emme voi tehdä vaihtoja vain pelkästään palautuksia. Eli jos haluat vaihtaa tuotteen esim. toiseen kokoon, palauta alkuperäinen tuote ja tee sitten uusi tilaus oikeasta koosta.

Tuotevaihto - Korvaavalla tilauksella on korkeampi hinta kuin alkuperäisellä tilauksellani
Jos alkuperäisellä tilauksella on jokin alennus (esim. pakettitarjous tai kampanja) ja haluat vaihtaa esim. takin kokoa hyvitämme tietenkin hintaeron uudelle tilauksellesi. Kun uusi tilaus on tehty, lähetä tilausnumero asiakaspalveluumme niin korjaamme hinnan jälkikäteen, jotta se vastaa alun perin maksamaasi summaa. 

Oletteko vastaanottaneet palautukseni?
Emme saa väliaikatietoa palautusten kuljetuksesta, mutta voit tarkistaa saapumisen kuljetusyhtiön seurantatunnuksen avulla.
Käsittelemme kaikki palautukset saapumisjärjestyksessä, kuitenkin viimeistään 14 vrk:n kuluessa vastaanottamisesta varastolla.
Saat automaattisen sähköpostiviestin, kun olemme käsitelleet palautuksesi ja kirjanneet maksunpalautuksen tilauksellesi.
Maksusi palautuu automaattisesti. Hyvityksen näkymiseen tililläsi voi mennä jopa kymmenen päivää.
Jos valitsit maksutavaksi laskun, tulee Klarnalta päivitetty lasku sähköpostiisi. 

Laskuni eräpäivä lähenee, mutta palautusta ei ole tullut?
Mikäli laskun eräpäivä lähenee eikä maksunpalautusta ole vielä kirjattu, ilmoitathan Klarnan asiakaspalveluun tai sovelluksesta että olet tehnyt palautuksen. Tällöin laskun eräpäivä on tauolla siihen asti, että meiltä tulee päivitetty maksutieto.
Käsittelemme kaikki palautukset saapumisjärjestyksessä, kuitenkin viimeistään 14 vrk:n kuluessa vastaanottamisesta varastolla. Saat automaattisen sähköpostiviestin, kun olemme käsitelleet palautuksesi ja kirjanneet maksunpalautuksen tilauksellesi.

En ole saanut maksunpalautusta, kuinka toimin?
Maksusi palautuu automaattisesti. Hyvityksen näkymiseen tililläsi voi mennä jopa kymmenen päivää.
Mikäli olet saanut meiltä automaattisen ilmoituksen maksun palautumisesta, mutta maksua ei silti ole kirjautunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

En ehtinyt noutaa pakettiani, mitä teen?
Noutamaton lähetys palautuu meille automaattisesti noutopisteeltä määräajan umpeuduttua. Varastomme käsittelee tämän muiden palautusten ohessa ja hyvitämme ostohinnan, kun palautus on käsitelty. Alkuperäistä tilausta ei voida lähettää uudestaan, mutta voit halutessasi tehdä uuden tilauksen verkkokaupastamme.
Lähetyksistä, joita ei noudeta määrätyssä ajassa, veloitamme ehtojemme mukaisen 6,90 € käsittelymaksun.